Otkrili ogromnu crnu rupu - 12 milijardi puta je veća od Sunca

27.02.2015. 11:41 / Izvor: 24sata
Otkrili ogromnu crnu rupu - 12 milijardi puta je veća od Sunca

Objekt nosi naziv SDSS J0100+2802 i od Zemlje je udaljen 12,8 milijardi svjetlosnih godina. Procjenjuje se da je nastao 900 milijuna godina nakon Velikog praska.

Ogromna crna rupa, 12 milijardi puta veća od Sunca, otkrivena je u udaljenom svemiru. Nesvakidašnji objekt smješten je u središtu kvazara - jakog izvora galaktičke radijacije, nekoliko milijardi puta jačeg od energije Sunca. Znanstvenici su ga otkrili dok su vršili istraživanja udaljenih svjetlećih objekata preko velikih teleskopa diljem svijeta.

Novi objekt nosi naziv SDSS J0100+2802 i od Zemlje je udaljen 12,8 milijardi svjetlosnih godina. Procjenjuje se da je nastao 900 milijuna godina nakon Velikog praska kojim je "rođen" Svemir, piše Daily Mail.

Astronomi zasad nemaju objašnjenje kako se moglo dogoditi da tako velika crna rupa nastane tako brzo nakon formiranja prvih zvijezda i galaksija.

"Formiranje tako velike crne rupe u tako kratkom vremenskom razdoblju teško je objasniti trenutačno poznatim teorijama. Ta velika crna rupa u središtu kvazara za kratko je vrijeme dobila ogromnu masu", rekao je dr. Fuyan Brian s Nacionalnog sveučilišta iz Australije.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza