Projekat vrijedan 24 miliona KM: Počinju radovi bušenja na "Tunelu Karaula"

09.08.2014. 08:28 / Izvor: eKapija.ba
Projekat vrijedan 24 miliona KM: Počinju radovi bušenja na 'Tunelu Karaula'

Izgradnjom ovog tunela, mostova i trase skraćuje se postojeća dionica za 3,6 km a najviša tačka prevoja spušta se za 100 m. Projektom je predviđena i traka za spora vozila koja se završava ispred portalnih konstrukcija tunela.

Nakon završetka izvođenja pripremnih radova na projektu „Tunel Karaula“13.08.2014. godine biće ozvaničen početak radova na bušenju tunela Karaula sa olovske strane, Karaula-jug.

Cestovni pravac M 18 Šićki Brod – Semizovac,izgrađen je prije cca 50 godina,odlikuje se vrlo skromnim tehničkim elementima,oštrim horizontalnim i vertikalnim krivinama,većim uzdužnim nagibom te nedovoljnom širinom kolovoza.Prevojna dionica se nalazi na koti cca 1000 m.n.m. i u zimskom period troškovi održavanja su previsoki,a uslovi vožnje su otežani,sa velikom pojavom poledice i snijega.

Izgradnjom ovog tunela, mostova i trase skraćuje se postojeća dionica za 3,6 km a najviša tačka prevoja spušta se za 100 m i nalazi se na koti cca 880 m.n.m., projektom je predviđena i traka za spora vozila koja se završava ispred portalnih konstrukcija tunela.

Tunel je projektovan da se izvodi po NATM(Nova austrijska tunelska metoda),usvojeni oblik i položaj portala su takvi da se uklapaju u prirodni teren.

Dužina projektovanog tunela je L=902,13 m.Za ovu dužinu tunela prema propisima obavezan je tunel za izlaz u nuždi ili evakuacioni tunel dužine L=420 m,svijetlog otvora 2,25mx2,5m

Svijetli profil tunelske cijevi(širina) je 7,20 m(2x3,25+2x0,35) i svijetlu visinu 4,70 m.

Trasa i niveleta u tunelu usaglašeni su sa tehničkim elementima na trasi.Dužina trase je P140 do P190 L=1152,00 m.

Ulaz u tunel Karaula nalazi se na koti 876,628 m.n.m.,a izlaz iz tunela nalazi se na 888,551 m.n.m.

Prevojni tunel Karaula nalazi se u vertikalnoj krivini radijusa 13500 m,čime se na taj način u tunelu smanjuje nagib nivelete i stvaraju povoljniji uslovi za odvijanje saobraćaja.

Izvodač radova je : STRABAG AG. Ugovorena cijena je 24.257.083,13 KM. Ugovoreni rok je 16 mjeseci

Nadzor radova povjeren je: JV Roughton International i Institut IPSA sa pod-konsultantom Geotehnički studio,A2 Omega Park (United Kingdom).Ugovorena cijena za nadzor je 914.717,70 KM.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti