Prevoznici ljuti što ih niko nije konsultovao u vezi pravilnika

18.12.2014. 08:34 / Izvor: Oslobođenje
Prevoznici ljuti što ih niko nije konsultovao u vezi pravilnika

S obzirom na to da redovi vožnje nisu usklađeni od 2013, a podneseno je oko 700 zahtjeva, prevoznike zanima kako će se riješiti pitanje ranije podnesenih prijava pošto je novi pravilnik već u primjeni.

Prevoznici u međunarodnom i međuentitetskom prevozu putnika nezadovoljni su nedavno usvojenim pravilnicima za ovu oblast, a riječ je o Pravilniku o usklađivanju i registraciji međunarodnih i međuentitetskih autobusnih redova vožnje i Pravilniku o uvjetima za izdavanje licence i kvalifikacijske kartice vozača.

"Problem je što je su pravilnici, za razliku od dosadašnje prakse, usvojeni bez konsultacija sa prevoznicima u Udruženju prevoznika u međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prevozu putnika pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH. Udruženju prevoznika ovaj put niko nije konsultovao. To nama život znači, to se ne može raditi da nas niko ne konsultuje", kazao je Dževad Opardija, član Udruženja te dodao kako su prevoznici podnijeli više od 700 zahtjeva za otvaranje novih linija koji još nisu riješeni, a sad dolazi novi pravilnik i sve ispočetka.

Neslaganje prevoznika

Na opasku prevoznika da je pravilnik usvojen bez konsultacija sa prevoznicima, u Ministarstvu prometa i komunikacija BiH odgovorili su da neslaganje pojedinih prevoznika ili interesnih skupina s odredbama Pravilnika o usklađivanju i registraciji međunarodnih i međuentitetskih autobusnih redova vožnje ne znači da je pravilnik usvojen bez konsultacija s prevoznicima.

Također, prevoznici smatraju da Pravilnikom o usklađivanju i registraciji linija nije osigurana kontrola primjene propisa, dok iz Ministarstva pojašnjavaju da se pravilnikom ne mogu promijeniti odredbe Zakona o međunarodnom i međuentitetskom prevozu kojim je, između ostalog, jasno propisan nadzor nad provođenjem ovog zakona i drugih propisa kojima se uređuje međunarodni i međuentitetski cestovni prijevoz, među kojima je i ovaj pravilnik.

S obzirom na to da redovi vožnje nisu usklađeni od 2013, a podneseno je oko 700 zahtjeva, prevoznike zanima kako će se riješiti pitanje ranije podnesenih prijava pošto je novi pravilnik već u primjeni.

"Postupci po zahtjevima za usklađivanje redova vožnje iz 2013. biće riješeni u skladu s prelaznim odredbama Pravilnika", kazali su nam u Ministarstvu.

Prema važećem Pravilniku, svi poslovi vezani za usklađivanje redova vožnje preneseni su na Vanjskotrgovinsku komoru BiH, bez da su određene jasne i precizne procedure provođenja ovog postupka, smatraju privrednici, a iz Ministarstva dodaju da će Komora propisati jasne procedure.

"Donošenjem procedura od Vanjskotrgovinske komore ne derogiraju se odredbe Zakona o međunarodnom i međuentitetskom prijevozu ili odredbe Pravilnika, niti su bilo koje odredbe zakonskog ili podzakonskog akta stavljene na raspolaganje Vanjskotrgovinskoj komori BiH", tvrde u Ministarstvu.

Ne ulazeći u bilo kakve analize razloga zbog kojih u BiH nikada nije proveden postupak usklađivanja međuentitetskih redova vožnje, kao i to da je postupak usklađivanja međunarodnih redova vožnje posljednji put vođen 2005, Vanjskotrgovinska komora BiH, cijeneći ukazano povjerenje i važnost provođenja ovih postupka, izvršila je potrebne predradnje kako bi se osiguralo efikasno, transparentno i zakonito vođenje ovih postupaka, poručili su iz Komore.

"Kada je riječ o ranije podnesenim, a neriješenim zahtjevima, a čije rješavanje je sada u nadležnosti VTKBiH, nedvojbeno je da se radi o nečemu čemu je dat prioritet. Pored toga, VTKBiH je uvijek djelovala i uvijek će raditi aktivno s ciljem poboljšanja zakonskih rješenja", kazali su nam u Komori, te dodali kako nije problem izmijeniti pravilnike, ali u tom slučaju prevoznici moraju poslati konkretne i zakonski argumnetovane prijedloge.

Što se tiče Pravilnika o uvjetima za izdavanje licence i kvalifikacijske kartice vozača, prevoznicima smeta što se licenca može dobiti na osnovu ugovoru o najmu vozila. Niti jednim propisom, odnosno Zakonom u BiH, tvrde prevoznici, nije dozvoljeno iznajmljivanje vozila za obavljanje prevozne djelatnosti.

Koja je svrha, „na mala vrata" uvoditi pojam „ugovor o najmu" a koji do sada nije bio relevantan za izdavanje izvoda iz licencije. Znači li to da prijevoznik može potpisati ugovor o najmu sa firmom koja ne ispunjava ni minimalne kriterije i dobiti izvod iz licencije, pitaju privrednici, a Ministarstvo podsjeća na direktivu Evropske unije koja daje mogućnost unajmljivanja vozila pod određenim uvjetima koji se odnose na slijedeće: da je vozilo registrirano i stavljeno u promet u skladu s pravnim propisima države članice, da se ugovor odnosi samo na unajmljivanje vozila bez vozača, da je unajmljeno vozilo na raspolaganju samo društvu koje ga koristi tokom trajanja ugovora o najmu,  te da unajmljeno vozilo vozi osoblje društva koje vozilo koristi.

Ministarstvo podsjeća da niti jednim propisom, odnosno zakonom, nije zabranjeno iznajmljivanje vozila za obavljanje prevozne djelatnosti. Štaviše, ukoliko se uzme u obzir činjenica da veliki broj prevoznika koristi vozila temeljem operativnog ili finansijskog leasinga, odnosno najma ili zakupa, dileme po pitanju unajmljivanja vozila ne bi trebale postojati.

Evropske direktive

Na primjenu evropskih direktiva, kazali su nam u VTK, BiH se obavezala Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom prevozu, tako da je usklađivanje pravilnika sa EU direktivama obaveza BiH.

Što se tiče iznajmljivanja vozila, u VTKBiH su kazali da se na ovaj način želi omogućiti prevoznicima da mogu lakše odgovoriti na potrebe tržišta. Naime, kada imaju ugovoreno više posla nego što njihovi kapaciteti mogu podnijeti, daje im se mogućnost da iznajme vozila od onih koji imaju višak kapaciteta. To je olakšica, smatraju u Komori.

Također, na opasku prevoznika da se svako može baviti međunarodnim prevozom putnika, da hoteli mogu obavljati taj posao svojim autobusima, u Komori odgovaraju da je cilj ove odredbe da omoguće hotelima da transportuju svoje putnike. Naime, kako pojašnjavaju, sa Aerodroma u Sarajevu do nekog hotela možete otići samo taxijem, a novim pravilnikom omogućava se uvođenje shuttle prevoza, odnosno transporta putnika od aerodroma do destinacija u zemlji koje im odgovaraju. Na ovaj način olakšava se putnicama koji dolaze u BiH.

Prevoznici su mišljenja da nije dobro da samo jedna institucija obavlja poslao ovlaštenog tijela za sticanje stručne osposobljenosti upravitelja prijevoza, jer to otvara prostor za manipulacije. U Ministarstvu ističu da je javni postupak izbora institucije proveden transparentno, a u VTKBiH dodaju kako odabrana institucija dobro radi posao i nema potrebe da se nešto mijenja.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti