Postoji potencijal za plasiranje domaćih proizvoda na regionalno tržište

17.04.2015. 11:32 / Izvor: eKapija.ba
Postoji potencijal za plasiranje domaćih proizvoda na regionalno tržište

Ljiljana Kunosić, predsjednica uprave Binga smatra da u Bosni i Hercegovini postoje kompanije koje se mogu razviti i uspjeti na domaćem tržištu regije.

Ljiljana Kunosić, potpredsjednica kompanije Bingo, najvećeg domaćeg trgovačkog lanca u BiH smatra da postoje kompanije koje se mogu razviti i uspjeti na ovom tržištu, ali i regiji. Navodi da je u BiH bilo dosta poznatih brendova koji su već uništeni, ali smatra da je ostalo je još nešto što se može spasiti od toga.

''Trebamo se usmjeriti na to'', kazala je Kunosić, na jučerašnjem panelu "Potencijal za plasiranje lokalnih proizvoda u regiju i šire" koji se održavao u sklopu FMCG Summita u Sarajevu. Kunosić je navela da je dokaz tomu i njihova kompanija.

''Mi možemo pričati da nas nitko ne podržava, da nemamo dovoljno izloženosti ni mjesta gdje da stavimo domaće. Sve je to šuplja priča. Svaka čast multinacionalnim kompanijama, njih moramo prihvatiti, ali domaćim proizvodima možemo dati neke druge mogućnosti kako bi ih podržali'', navela je ona.

Inače, Bingo je od male kompanije osnovane 1993. tijekom godina razvio u veliku kompaniju sa  4,500 zaposlenih. Kunosić je istaknula da  u BiH postoje kompanije koje imaju određenu snagu za koju, kaže, ne smijemo dopustiti da se izgubi. 

Smatra da se poduzetnici trebaju fokusirati na to da rade najbolje što mogu te gledaju na iskustva drugih kompanija koje su postigle nešto više.

Neven Hadžisulejmanović, direktor kompanije Nelt, kaže da je situacija u BiH teška kada je u pitanju ekonomsko okruženje. Kada pogledate danas koliko ima bh. brendova u top 25 ili 50 regionalnih vidjet ćete da je to jedan brend, a prije 10-tak godina ih je bilo znatno više.

''Razloge treba tražiti na više strana. Prije svega vlasnici koji su u procesu privatizacije kupili te kompanije nisu imali dovoljno znanja i iskustva u tome kako razvijati brendove. Domaći brendovi su nerazvijeni u odnosu na sve regionalne brendove, jer se preskaču određene faze brendiranja i odluke se donose ad hoc. Već desetak godina čekam početak procesa u kojem će bh. kompanije prerasti iz obiteljske u korporativnu. Jednostavno toga nema. To nije problem BiH to je bio i problem Europe, ali prije 40-tak godina'', navodi on. 

Tu je i problem kada vlasnik zbog rasta poslovanja i proširenja dolazi u situaciju da ne mogu više vladati i voditi sve kompanije. "Čak se u jednom trenutku odluče da angažiraju ljude koji znaju to raditi, povuku se u organe nadzorna, ali nije rijedak slučaj da se opet pojavi u funkciji operativnog koji želi da se miješa u svaki segment poslovanja. Posao ima svoja pravila, ima svoje strategije iz kojih se ne može izaći niti ih se treba mijenjati iz dana u dan. To u velikim poslovima nema. Sa druge strane država ništa nije uradila da pomogne domaćim kompanijama. Sa opterećenjima na rad uzrokovala je da kompanije nisu konkurentne ni na domaćem ni na regionalnom tržištu'', navodi Hadžisulejmanović.

Srećko Nakić, potpredsjednik Atlantic grupe, smatra da u razvoju brendova u ovoj industriji nemamo čega stidjeti te da su svi vodeći trgovački lanci u regiji domaći lanci, što znači, kaže, da znamo raditi.

Znanje i poznavanje potrošača te strast u poslu važna je za razvoj kompanije i smatra da bez toga nije moguće postići razvoj i napredak.

D.K. 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti