ASA Osiguranje od 1. aprila primjenjuje novi način procjene štete

01.04.2015. 09:42 / Izvor: eKapija.ba
ASA Osiguranje od 1. aprila primjenjuje novi način procjene štete

ASA Osiguranje u 2014. godini riješilo 95,85 posto svih prijavljenih šteta. Uspostavljena saradnja sa Udruženjem inženjera saobraćaja i komunikacija. Modifikacijom Audatexa i vlastitih procedura biće olakšan i ubrzan proces naplate štete našim klijentima.

Rukovodilac Sektora procjene i likvidacije šteta u ASA Osiguranju i stalni sudski vještak saobraćajne struke Arnes Hadžiosmanović u intervjuu za Poslovni portal eKapija.ba govori, između ostalog, o poslovima vještaka saobraćajne struke, njihovoj edukaciji, o ocjeni trenutnog stanja u BiH kada su u pitanju saobraćajne nesreće, o saradnji sa institucijama iz oblasti saobraćaja, rezultatima ASA Osiguranja iz prošle godine, te planovima za 2015. godinu.

Šta je posao vještaka saobraćajne struke kada izađe na uviđaj saobraćajne nezgode?

- Vještaci saobraćajne nezgode u principu izlaze na uviđaj saobraćajne nezgode kada se radi o težim saobraćajnim nezgodama odnosno saobraćajnim nezgodama sa većom materijalnom štetom ili kada je jedan od učesnika saobraćajne nezgode pretrpio teške tjelesne povrede. Kod ovakvih saobraćajnih nezgoda, vještak pomaže uviđajnoj ekipi, odnosno tužiocu koji rukovodi uviđajem saobraćajne nezgode i na pravilan način usmjerava fazu istrage vodeći računa da svi tragovi saobraćajne nezgode bude sastavni dio uviđajne dokumentacije i pravilno pozicionirani na skici lica mjesta saobraćajne nezgode. Na insistiranje vještaka, učesnicima saobraćajne nezgode ili pak svjedocima iste, mogu se, nakon davanja izjava, postaviti dodatna pitanja a ista su od značaja za utvrđivanje načina nastanka saobraćajne nezgode.

Da li su sudski vještaci oslonac istražnim organima i koliko je važno ad hoc mišljenje vještaka?

- Vještaci su svakako oslonac istražnim organima jer prije svega koriste svoje iskustvo, znanje i vještinu koje su nekada i ključne kod utvrđivanja propusta vezanih za nastanak saobraćajne nezgode. Na licu mjesta saobraćajne nezgode ne daju se mišljenja a u vezi nastanka saobraćajne nezgode, niti propusti vezani za nastanak nezgode, već vještaci saobraćajne struke prvenstveno pomažu tužiocu, uviđajnoj ekipi i krim tehničarima da se uzmu svi tragovi nastali na mjestu saobraćajne nesreće. Ovo je naročito značajno ukoliko se uviđaj saobraćajne nezgode vrši u lošim vremenskim uslovima (kiša, snijeg, itd) jer u tom slučaju tragovi vrlo brzo nestaju sa kolovoza pa je stoga neophodna i dobra koordinacija i organizacija uviđajne ekipe.  

Jeste li se susretali sa dostavljenim konsultativnim nalazima vještaka, gdje se neka osoba želi naplatiti putem osiguranja za mnogo veći iznos nego je realna šteta?

- Sigurno da je bilo i takve prakse i slučajeva, da su određene stranke dostavljale mišljenje pojedinih vještaka bilo saobraćajne ili neke druge struke, ali takvi nalazi vještaka nisu prihvaćeni jer isti nisu bili urađeni u skladu sa pravilima struke i osnovnim postulatima vještačenja. Dakle, svi dokazi kod donošenja odluke u pogledu osnovanosti odštetnog zahtjeva ili visine štete se kritički i detaljno analiziraju pa tako i dostavljeni konsultativni nalazi vještaka.

Kakva je uopće edukacija  vještaka saobraćajne struke, s obzirom da u državi ne postoje nikakve edukacije po ovom pitanju?

- Već sedam, osam godina prisutan sam na gotovo svim seminarima u zemljama okruženja. Na žalost u BiH donedavno nije bilo niti jednog seminara ili savjetovanja na koje su se susretale kolege vještaci saobraćajne struke iz BiH. Danas, u okviru Udruženja inženjera saobraćaja i komunikacija, imamo godišnji skup inžinjera saobraćaja na kojem zasigurno možemo razmijeniti svoja mišljenja i stavove. Moje generalno mišljenje je da kvalitet vještaka saobraćajne struke ne odskače puno od kvaliteta vještaka u zemljama okruženja, pogotovo uzimajući u obzir činjenicu da trenutno Udruženje vještaka saobraćajne struke FBiH nikako ne funkcioniše. Ne mogu a da ne uputim kritiku na nadležne institucije, koje se bave pitanjima sigurnosti saobraćaja, prije svega Ministarstvo saobraćaja i komunikacija, jer se zanemaruje znanje, vještina i iskustvo koje posjeduju vještaci saobraćajne struke, a oni sigurno vlastitim idejama i rješenjima mogu dati doprinos u poboljšanju određenih sigurnosnih problema u državi. Mnogi na žalost danas smatraju da je posao vještaka da po rješenju suda preuzme spis, izradi nalaz i mišljenje, odnosno sačini vještačenje, te ga obrazloži pred postupajućim sudijom i strankama u postupku. Ipak, uloga vještaka saobraćajne struke u društvu mnogo je šira, apsolutno neiskorištena i bezrazložno zapostavljena.

Možete li ocijeniti trenutno stanje bezbjednosti saobraćaja u državi? Da li su posljednjih godina učestalije nesreće ili je došlo do smanjenja njihovog broja?

- Na žalost svjedoci smo da se broj saobraćajnih nesreća povećava, a još gore je što su njihove posljedice sve teže. Svakodnevno na našim cestama vidimo pogibije mladih ljudi jer su prije svega njihove godine, neiskustvo i neizgrađena svijest o potrebi poštivanja saobraćajnih nezgoda vrlo često i osnovni uzrok nastanka istih. Ne mogu a da neistaknem da su dostavljeni pokazatelji o broju saobraćajnih nezgoda u državi nepotpuni i netačni jer se u istima ne nalaze odnosno nisu evidentirane saobraćajne nezgode kod kojih učesnici saobraćajne nezgode ispune tzv. Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi. Dakle, generalna ocjena da je stanje sigurnosti saobraćaja sve lošije, a posljedice saobraćajnih nesreća sve su veće. Najtragičnije je što se vrlo malo čini da se broj i posljedice saobraćajnih nezgoda smanje odnosno ublaže. Saobraćaj je prije svega kontinuirana djelatnost i nikada se ne mogu izbjeći negativne posljedice saobraćaja, ali se iste svakodnevno moraju pratiti i smanjivati, kako bi se svele na minimum. Napominjem da je skupština UN-a usvojila tekst o proglašenju desetljeća djelovanja za sigurnost saobraćaja s ciljem smanjenja smrtnosti i posljedica saobraćajnih nezgoda i to za period od 2011-2020. godine. Dosadašnji pokazatelji o broju i posljedicama saobraćajnih nezgoda u meni ne bude optimizam da će se zadati ciljevi i ostvariti.

Koliko su osiguravajuća društva uključena u problematiku  sigurnosti saobraćaja?

- S obzirom da sam zaposlenik ASA Osiguranja, posebno ističem da je naše Društvo u 2014. godini uspostavilo saradnju sa Udruženjem inženjera saobraćaja i komunikacija, odnosno sa Odjelom strukovnog Odbora za sigurnost saobraćaja gdje smo zajedno razmjenili određena mišljenja i dali primjedbe na prijedlog novog Zakona o sigurnosti saobraćaja. Takođe, sa velikim ponosom navodim da smo u januaru 2015. godine održali edukaciju apsolvenata Fakulteta za saobraćaj i komunikacije na temu „Savremeni pristup procjene likvidacije štete“. Svim ovim stvarima ASA Osiguranje posvetilo je punu pažnju a iste su prije svega rezultat naše dobre saradnje sa prof.dr. Osman Lindovom sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva. Kroz svoje krovno Udruženje odnosno Udruženje društava za osiguranje Federacije BiH i uz saradnju sa predstavnicima Ekspertnog tima MUP-a FBiH te Agencije za nadzor osiguranja, Zaštitnog fonda FBiH, Biroa zelene karte održali smo i okrugli stol na temu „Primjena Evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi i poboljšanje saradnje sa policijskim upravama u rješavanju naknade šteta usljed saobraćajnih nezgoda“. Sporadična uključenja u problematiku sigurnosti saobraćaja osiguravajućih društava ne mogu dati željene rezultate ali opet napominjem da je nepostojanje institucija sa kojom će osiguravajuća društva, odnosno predstavnici istih, ostvariti bolju i jaču saradnju rezultat slabog učešća osiguravajućih društava u povećanje stepena sigurnosti saobraćaja.

Možete li navesti kakvi su rezultati ASA Osiguranja u 2014. godini u pogledu ažurnosti isplate šteta?

- S ponosom ističem da smo u 2014. godini riješili 95,85 posto svih prijavljenih šteta, što nas, po mom mišljenju, odvaja od konkurencije jer smo u tom segmentu ubjedljivi lider na tržištu osiguranja u BiH. Katastrofalne poplave koje su pogodile određena područja države, odnosno naše osiguranike sa osiguranim dopunskim rizikom od poplave, pokazale su svim našim klijentima da je ASA Osiguranje generalno najteži i najkompleksniji oblik procjene štete u stanju riješiti na vrlo brz, stručan i profesionalan način. Sve štete koje su nastale uslijed poplave sa osiguranim dopunskim rizikom plaćene su oštećenicima u rekordnom roku uz avansnu isplatu nespornog dijela štete odmah nakon prijave odštetnog zahtjeva. Ne mogu a da ne spomenem uposlenike Sektora šteta koji su zasigurno najmlađi u ovom segmentu na tržištu osiguranja, ali su visokokvalificirani i educirani kroz posebne programe edukacije koje provodi Društvo. Napominjem da trenutno svi procjenitelji šteta raspolažu savremenim kakulacijskim programom Audatex, sa aktualiziranim podacima cijena dijelova za sva vozila, kao i normativa izgradnje, ugradnje, vezanih radova i lakiranja propisanih od proizvođača vozila. U prošloj godini otvorili smo i Kontakt centar koji omogućava svim našim klijentima putem besplatnog info telefona da prijave štetu, ugovore termin procjene štete, ali i dobiju ostale neophodne informacije.

Kakvi su planovi Sektora procjene i likvidacija šteta ASA Osiguranja za 2015. godinu?

- U 2015. godini fokus Sektora usmjeren je na tri stvari a to su: inovacija, edukacija i komunikacija. Sa posebnim zadovoljstvom želim istaći i novi način obrade šteta do 1.000 KM gdje će naši procjenitelji šteta biti u mogućnosti direktno kod procjene šteta sa oštećenikom zaključiti nagodbu s obzirom da su isti trenutno opremljeni visokosofisticiranom opremom, odnosno tablet uređajima, bežičnim internetom, on-line pristupom kalkulacijskom programom Audatex, bežićnim printerima i ostalim neophodnim stvarima koje će omogućavati isplatu štete oštećeniku u roku od 24 sata od procjene štete, odnosno omogućavaće usaglašavanje visine štete odmah kod pregleda oštećenog vozila. Novi način procjene štete počinje se primjenjivati od 1. aprila 2015. godine. Modifikacijom Audatexa, našeg softverskog rješenja i vlastitih procedura olakšaćemo i ubrzati proces naplate štete našim klijentima. Do kraja ove godine želimo završiti i proces izrade vlastite aplikacije koja će biti i posebno prilagođena procesu evidencije i obrade odštetnih zahtjeva, ali i ostalim segmentima poslovanja društva. I ove godine planirano je učešće naših uposlenika na seminarima i savjetovanjima u zemljama okruženja i ovo će biti peta godina kako aktivno učestvujemo na navedenim edukacijama i to kao autori i koautori do sada vrlo zapaženih radova.

Razgovarao: Kenan Silajdžija

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti