Može li BiH uzeti dio od 500 mlrd. dolara vrijednog turističkog kolača?

06.05.2015. 14:02 / Izvor: eKapija.ba
Može li BiH uzeti dio od 500 mlrd. dolara vrijednog turističkog kolača?

Prema najnovijim statistikama koje je objavio China Confidential, istraživački servis Financial Times, kineski turisti su u 2014. u inozemstvu potrošili oko 500 milijardi dolara. Mogu li BiH i ostale zemlje regije uzeti bar dio tog velikog kolača ostaje da se vidi.

Prema najnovijim statistikama koje je objavio China Confidential, istraživački servis Financial Times, kineski turisti su u 2014. u inozemstvu potrošili oko 500 milijardi dolara. Osim toga predviđanja pokazuju da će broj međunarodnih dolazaka turista iz Kine do 2023. iznositi vrtoglavih 97 milijuna. Zbog svega navedenog veliki broj europskih zemalja se bori da se nađe na njihovoj europskoj ruti putovanja.

Kako BiH ima potencijal da uzme dio ovog velikog kolača pokazuje interes kineskih turista za BiH i ostale zemlje Balkana budući da je sa njima povezana zajedničkom komunističkom prošlosti.  

Poveznice kao što su komunističko nasljeđe i lik Josipa Broza Tita možemo iskoristiti za masovinije privlačenje ovih turista, smatraju upućeni. 

Osim toga filmovi kao što je "Valter brani Sarajevo" koji su bili kultni u Kini, na kojima su odrastale generacije Kineza, stavile su BiH i Sarajevo na mapu poželjnih dolazaka velikog broja njihovih turista.

U razgovoru sa kineskim turistima koje smo sreli kod Sahat-kule na Baščaršiji saznali smo da su Sarajevo uključili u svoju balkansku turu kako bi vidjeli kulu na koji se snimao navedeni film.

Sve ovo pokazuje da postoje određena povezanost koju možemo unovčiti ukoliko budemo znali iskoristiti potencijale koje imamo. 

Asja Hadžiefendić-Mešić, glasnogovornica Turističke zajednice Kantona Sarajevo, kaže da statistike pokazuju povećanje broja dolazak kineskih turista u BiH iako su ta povećanja za sada mala.

Tako je u 2013. BiH posjetilo 5.642 turista koji su ostvarili 7.221 noćenja, dok je u 2014. ta brojka bila nešto viša. BiH je, naime prošle godine posjetilo 6.549 kineskih turista koji su ostvarili  9.573 noćenja.

Podaci za Kanton Sarajevo pokazuju da najveći broj njih dolazi upravo u glavni grad BiH. Naime, u 2013. KS je posjetilo 3.397 , a u 2014. 3.812 kineskih turista. Tako da i ovdje imamo prisutan blagi trend rasta.

Možemo se nadati da će u idućem razdoblju taj broj biti veći jer su kineski tour operateri, kako saznajemo, već pokazali interes za uvrštavanje BiH u svoju europsku turu.

Naime, u Budimpešti je osnovan njihov Koordinacijski centar za Srednjoistočnu Europu koji je od nadležnih bh. institucija već tražio da im se pošalju top destinacije u BiH. Prema uputniku koji su poslali  vidi se da ih zanima kulturno-povijesni i aktivni turizam. Što se tiče aktivnog turizma, Hadžiefendić-Mešić kaže, da imamo potencijale i resurse, ali da još nemamo razvijenu dovoljnu ponudu.

Kako su u regiji već prepoznali potencijal u ovakvom povezivanju pokazuje i primjer slovenačke kompanije CEATM koja je nedavno pokrenula aktivnosti na predstavljanju područja Balkana kineskim turistima a rade i konsalting kompanija koje žele raditi sa ovim tržištem.

Katarina Birtic, predstavnica ove kompanije, smatra da je naše područje privlačno prije svega za drugi val kineskih tursta, onih koji su već iskusili London, Pariz i druge zemlje i sada su u potrazi za novim avanturama, jedinstvenim iskustvima, čistim zrakom i prirodom, lokalnim proizvodima...

Smatra da zemlje Balkana mogu dobiti ovaj dio tržišta, ali navodi da kompanije moraju biti svjesne da je to dugoročni proces i ista takva investicija.

"Za dobru suradnju, potrebno je osigurati posebne marketinške aktivnosti, prevesti i razviti proizvode, osigurati prevoditelje za kineski jezik, unaprijediti usluge i sl. Facebook i Youtube su zabranjeni u Kini, pa ako kompanija želi da bude aktivna u Kini preko društvenih mreža mora uspostaviti profile na mrežama kao što su WeChat, Weibo, Youku i sl. Mora se naučiti dosta o kulturnalnim i jezičnim specifičnostima ovog podneblja", kaže nam ona. 

Navodi da je jugoslovanska povijest je još uvijek nešto što privlači kineske posjetitelje na Balkan. Valter brani Sarajevo je veoma poularan film u Kini i svi znaju pjesmu iz ovog filma. On je preveden na kineski i svi ga obožavaju tako da tematske ture mogu biti ono što možemo ponuditi ovim turistima, navodi Birtic.  

D.Kozina

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti