Konzum planira nova ulaganja u maloprodajne objekte i logističke kapacitete

16.04.2015. 13:38 / Izvor: eKapija.ba
Konzum planira nova ulaganja u maloprodajne objekte i logističke kapacitete

Konzum, odnosno Agrokor grupacija, je u zadnjih 10 godina, koliko su prisutni na bh. tržištu uložila je 180 milijuna KM, kazao je direktor Konzuma BiH na današnjem FMCG Summitu koji se održava u Sarajevu.

Konzum, odnosno Agrokor grupacija, je za 10 godina, koliko su prisutni na bh. tržištu uložila blizu 180 milijuna KM kako bi konsolidirali tržište u BiH, kazao je Adnan Šteta, izvršni direktor Konzuma BiH na današnjem FMCG Summitu koji se održava u Sarajevu.

Prema riječima Štete u zadnjih 10 godina Konzum je u BiH otvorio novih 258 objekata,123.000 kvadrata prodajne površine, te su zaposlili preko 4.000 novih ljudi.

Smatra da dio konsolidacije tržišta ne može gledati samo kroz rast ovih brojki. Konsolidacija o kojoj trebamo pričati jeste, kaže, i ona vezana za dobavljače i artikle. 

''Osim toga tržište i kupovne navike građana su različite unutar države i čak unutar samih regija. Ta različitost čini posao kompliciranijim i u priči oko konsolidacije tržišta", navodi Šteta, dodajući da bi se tržište konsolidiralo ono mora biti kompaktno.

Osim toga, navodi predstavnik najvećeg trgovca u BiH i regiji, tržište BiH je specifično i zbog različitih zakonskih regulativa te onima koji rade na tržištu čitave države to stvara veliki problem.

Navodi da je Konzum prisutan sa svojim trgovinama u entitetima i u Brčko Distriku gdje postoje različiti zakoni o trgovini.

''Unutar Federacije također postoje različitosti u zakonima o trgovini. Imamo ograničene marže različite po kantonima. Tako  recimo pekar sa kojim surađujemo proizvode vozi i u Zenicu i u Travnik koji su u različitim kantonima. Samim tim taj naš partner mora praviti različite cjenovnike kako bi se svi mogli uklopiti'', kazao je on.

Smatra da konsolidacije maloprodajnog tržišta nema bez jake logistike, te zato konstantno ulažu u svoje logističke centre u Sarajevu, Tuzli, Mostaru i Banja Luci.

U idućem razdoblju planiraju dodatne investicije u maloprodajne objekte, te uduplavanje logističkih kapaciteta.

Što se tiče domaće proizvodnje, naglašava, da su oko 100 milijuna KM domaćih proizvoda, kroz Agrokorove trgovine, uspjeli plasirati na tržišta Srbije i Hrvatske. Radit će na tome i u budućnosti, a otvoreni su za sve kvalitetne domaće proizvode.

Agrokog drugi na listi najvećih trgovačkih lanaca u JIE

Iako su prisutni najviše na tržištima koje čine zemlje bivše Jugoslavije tzv. Adriatik regija, sa 18 milijuna stanovnika, pretendiraju i na tržište jugoistočne Europe koje broji oko 90 milijuna stanovnika. Navodi da su prije preuzimanja Merkatora ova dva lanaca bila blizu na ljestvici prometa, ali spajanjem sa Mercatorom promjena na tržištu nije postala vidljiva samo u Adria regiji nego u čitavoj jugoistočnoj Europi. 

Naime, sada je Agrokor došao na drugo mjesto na listi najvećih lanaca u JIE sa prihodima od oko 6 milijardi eura, a iznad njih je samo Schwartz grupa(koju čine Lidl, Kaufland) koja operira i na drugim tržištima gdje Agrokor nije prisutan.

Šteta ističe da Agrokor prodaje robu na blizu oko 2.000 prodajnih mjesta, milijuna četvornih metara prodajne površine, a zapošljavanju oko 60.000 ljudi (10.000 ljudi u Sloveniji, blizu 9.000 Srbiji, 14.000 Hrvatskoj, 4.500 ljudi BiH, Srbiji i oko 1.000 Crnoj Gori).

Agrokor je inače, najveći proizvođač i trgovački lanac u Adriatik regiji. Ima dokazano iskustvo u akvizicijama. Jedna od zadnjih uspješnih akvizicija je preuzimanje slovenačke kompanije Mercator.  

D.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti